nportal.pl nieruchomości – artykuł z dnia 10.11.2009r.
www.nportal.pl

Zdążymy przed kryzysem?! – Czyli walka w trudnych warunkach

Przez ostatnie miesiące, kiedy nieustannie mówi się o kryzysie, jego symptomach i konsekwencjach, wiele firm doświadcza trudności. Recesja uderzyła z dużą siłą w całą gospodarkę, jednak niewątpliwie jedną z najbardziej dotkniętych branż jest branża budowlana. Jako przykład posłużymy się sektorem osłon okiennych zaliczającym się do branży budowlanej.

Kupić, nie kupić
Część klientów, stojąc przed koniecznością cięcia kosztów podczas prac wykończeniowych, rezygnuje z takich elementów wykończenia jak żaluzje czy rolety. Większość z nas dostrzega jednak niewątpliwe korzyści płynące z ich użytkowania. W efekcie na oknach wielu mieszkań montowane są osłony okienne zakupione małym kosztem w hipermarketach lub sklepach budowlanych. A niestety zgodnie z powiedzeniem „co tanie to drogie” taki pozornie tani zakup często odbija się na jakości i niezawodności rolet.

Nie wybrać kota w worku
Firmy z branży osłonowej konkurują między sobą, jednak w okresie recesji wiele z nich zmuszonych jest wycofać się z wyścigu. W czasach, gdy wiele firm upada, redukuje zatrudnienie lub zmniejsza zakres usług na rzecz oszczędności, z punktu widzenia klienta ważne jest wybranie takiej, która nie sprawi nieprzyjemnej niespodzianki. Firmy, która odnajduje się w dobie kryzysu, co więcej, która podejmuje wysiłki w kierunku przeciwdziałania recesji. „Nie jest sztuką rozwijać firmę w czasach dobrej koniunktury. Czas kryzysu to, czas, który stawia przed nami większe wyzwania” – komentuje Marek Sala, kierownik d/s sprzedaży w firmie ROLTIS, którą po czterech latach istnienia zalicza się do czołówki firm sprzedających osłony okienne w Krakowie.

Pytam Pana Marka Salę kierownika d/s Sprzedaży w firmie ROLTIS, jak radzicie sobie z trudnym okresem na rynku usług budowlanych? „Obecnie idąc za hasłem firmy: Zdążymy przed słońcem jeszcze większy nacisk kładziemy na szybką i profesjonalną obsługę powierzonych zleceń. Osoby, które trafiają do nas są obsługiwane przez doświadczonych doradców. Podchodzimy do każdego klienta indywidualnie. Zabiegamy o to, by zakup osłon okiennych stanowił część dekorowania wnętrza, a nie tylko zasłonięcia okna. Dzisiejsze technologie pozwalają na powstawanie coraz większej ilości nietypowych, indywidualnych wnętrz tworzonych „na zamówienie”. Dbamy, by nasza oferta stale wzbogacała się o najnowsze produkty prezentowane na targach w kraju i za granicą. Wynikiem tego jest stały wzrost zainteresowania naszymi usługami zarówno ze strony klientów, którzy do nas powracają, jak i tych, którzy trafiają z polecenia. Wszystko to możemy osiągnąć tylko dzięki zgranemu zespołowi energicznych, młodych ludzi tworzących ROLTIS” – deklaruje Marek Sala. „Ostatnio realizujemy zlecenia poza granicami Polski, odpowiadamy na oczekiwania francuskich architektów wykonując nietypowe osłony okienne w Paryżu.” – dodaje.

Podsumowanie
Na przykładzie powyższej firmy możemy zobaczyć, że sposób zarządzania przedsiębiorstwem ma obecnie kluczowe znaczenie. Dowodzi to również, że niezależnie od branży, w której przyszło nam funkcjonować w dobie recesji, to wciąż od ważnych decyzji, sposobu zarządzania oraz dobrze zdefiniowanego celu zależeć będzie miejsce jakie zajmie firma na końcu tego wyścigu.